FANDOM

Eldaron
Sylaris
Sylaris na Langorze
Kontynenty Kardan, Langor, Arkhan
Topografia Różna
Najważniejsze państwo Imperium Kardańskie
Aktualne wojny Imperium Kardańskie, Uthvan / Demony
Ważne postacie Ragnus Potężny, Valmar, Arum Pierwszy
Najważniejsze miejsca Kaplica Ośmiu, Runiczny Krąg Uthvanu, Angard
Zaludnienie Konkretna liczba ludności nieznana
Zagrożenia Smoki, Kometa Rvena

Świat Eldaron to miejsce pełne magicznych stworzeń, ogromnych połaci terenu, artefaktów i zaklęć. Podzielony jest na trzy kontynenty: Langor, Arkhan i największy z nich - Kardan. Każdy z nich charakteryzuje się inną topografią. Na Langorze najwięcej jest lasów i gór, na Arkhanie dominują pustynie i bagna, natomiast Kardan to kraina pełna łąk i pól, choć nie brakuje tam też bujnych puszcz.

Rasy Edytuj

Eldaron zamieszkuje wiele rozmaitych ras, zaczynając od ludzi i elfów, kończąc na goblinach i demonach. Każdy z kontynentów to inne stworzenia.

Kardan Edytuj

  • Ludzie - najpospolitsza z ras. Charakteryzują się różnym wzrostem, kolorem włosów, a także umiejętnościami. To oni stworzyli Imperium Kardańskie, największe i najpotężniejsze z państw Eldaronu.
  • Gnomy - rasa o niskim wzroście, krzepkiej budowie, oraz zamiłowaniu do ziela i broni. Zamieszkują Fridę, jedno z dwóch państw Kardanu. Są samowystarczalni, choć to oni stworzyli system handlu.
  • Gobliny - odwieczni wrogowie gnomów. Mają zieloną skórę i garbatą postawę, ale również żyłkę handlową i niesamowity spryt. Zamieszkują niewielkie osady w Imperium Kardańskim, w Fridzie spotyka się ich rzadko.

Langor Edytuj

  • Elfy - wysoka rasa o niebywałym intelekcie. Mają szpiczaste uszy i gładką cerę. Są znani ze swoich mocy magicznych, oraz mędrców. Zamieszkują Uthvan, największe państwo kontynentu.
  • Ludzie - zamieszkują Arencar, państwo na południu Langoru. Są nastawieni bardziej pokojowo niż ci z Imperium Kardańskiego.
  • Ogry - głupsi kuzyni goblinów. Nie stworzyli jednolitego państwa, zamieszkują osady na terenach Uthvanu, Arcenu i neutralnej Krainy Środkowej. Są znani ze swojej brutalności.
  • Gryfy - potężne latające stworzenia o wysokiej inteligencji. Wolą samotne życie, aczkolwiek pozwalają dosiadać się elfom i ludziom gdy jest to konieczne.

Arkhan Edytuj

  • Demony - rasa zamieszkująca północ Arkhanu. Przybyła do Eldaronu z tajemniczej krainy Za'hronn, przed laty spopielonej przez kataklizm. Charakteryzują się mroczną magią i ognistym temperamentem.
  • Orkowie - koczownicza rasa. Charakteryzują się muskulaturą i poczuciem honoru. Uwielbiają walki oraz kowalstwo. Można ich spotkać praktycznie w każdym rejonie Arkhanu.

Wiara Edytuj

Świat Eldaronu został stworzony przez ośmiu bogów. Wszyscy z nich mają na świecie swoje świątynie i religie.

  • Shalyor - bóg wojny, odwagi i sprawiedliwości. Czczony na Kardanie i Langorze, głównie przez ludzi.
  • Nhalyor - bóg śmierci, spokoju i prawdy. Czczony na wszystkich kontynentach, głównie przez ludzi.
  • Rakkon - bóg morza i wiedzy. Czczony na Kardanie i Langorze, głównie przez elfy i ludzi.
  • Tyras - bóg zabawy, muzyki, rzemiosła. Czczony na wszystkich kontynentach, głównie przez ludzi.
  • Atronis - smoczy bóg mądrości. Czczony na wszystkich kontynentach.
  • Dival - bóg krwi, furii bitewnej i hańby. Czczony na Arkhanie przez demony.
  • Nya - bogini magii i mądrości. Czczona na Kardanie i Langorze, głównie przez elfy.
  • Jaznva - kiedyś Barros. Upadły bóg wojny. Czczony na Arkhanie przez demony i niektórych orków.

Starzy Mieszkańcy Edytuj

Zielony Smok

Prawdopodobny wygląd smoka

  • Smoki - ogromne, skrzydlate gady. Za czasów Ragnusa Potężnego mieszkały na Smoczym Archipelagu, nie wchodząc w drogę żadnej z innych ras. Gdy panowanie objął Syblan, rozpoczęto polowanie na smoki. Te odleciały na daleką północ, do nieznanego miejsca. Wielu sądzi, że dalej kilka z nich mieszka na Eldaronie.
  • Starożytni - nieznana rasa, żyjąca na Eldaronie na początku czasów. Nie wiadomo co się z nią stało. Z jej czasów zachowały się tylko nieliczne księgi oraz tajemnicze, magiczne runy.