FANDOM

Arkhan - jeden z trzech kontynentów Eldaronu. Miejsce zamieszkania orków i demonów. Nie ma tam żadnego państwa, jedynie kilka orkowych miast-państw, oraz Wrota Demonów.

Historia Edytuj

Ponoć Arkhan wyłonił się z morza około 198 roku, jako żyzna ziemia pełna lasów i zwierzyny. Został stworzony przez Barrosa, który chciał posiadać w Eldaronie swoje królestwo. Bogowie jednak nie pozostali obojętni na jego poczynania. Odkryli, że chciał on tam stworzyć lojalną armię, zabić bogów, a następnie zejść na Arkhan i tam panować jako wieczny władca. Jako karę odebrali mu moc, nadali imię Janzva (co oznacza "upadły") i wygnali z królestwa bogów. Sam Arkhan zaś zniszczyli, zamieniając go w bezludną pustynię, lecz stworzyli też dla niego mieszkańców - orków. Przez wiele lat orkowie kolonizowali kontynent. Około roku 350 Janzva odzyskał część utraconej mocy i wielkim, niemalże śmiertelnym wysiłkiem, otworzył na północy Arkhanu portal do Za'hronn, spopielonej ziemi, na której żyły demony. Gdy te przeszły przez portal, ten wskazał im cel - Kardan. Mieli go zająć, następnie podbić Langor i wyruszyć do królestwa bogów, by ich obalić. Jednak w roku 352 ludzie z pomocą innych ras odparli atak na Kardan. Nieliczne pozostałe przy życiu demony uciekły na Arkhan. Część z nich przeszła przez Wrota Demonów, inne zostały na północy kontynentu, by go bronić. Teraz jest rok 1256. Orkowie dalej rozwijają swoją cywilizację na Arkhanie, a także pilnują, by demony znów nie zaatakowały.

Topografia Edytuj

Na Arkhanie nie ma prawie nic poza pustyniami. Na północy znajduje się niewielki łańcuch gór, zwany Ophrados (co oznacza "strzegący"). Jego nazwa wzięła się od demonów strzegących Wrót do Za'hronn. Prócz tego na kontynencie znajduje się kilka źródeł słodkiej wody. Największe z nich znajduje się w największym z miast orków - Jarheim.

Jarheim

Jarheim - najważniejsze miasto orków

Miasta-Państwa Arkhanu Edytuj

  • Jarheim
  • Svegda
  • Brakkar
  • Gortan