FANDOM

Langor - jeden z trzech kontynentów Eldaronu. Miejsce zamieszkania elfów, ludzi i ogrów. Znajduje się tam Uthvan, potężne elfickie państwo. Kraina o ogromnym zalesieniu, bogata w góry.

Historia Edytuj

Wedle kronik, Langor został stworzony jako pierwszy z kontynentów, przez Shalyora oraz Rakkona, dwóch bogów. W roku 261 na kontynent, zamieszkały dotąd jedynie przez nieliczne ogry i garstkę ludzi, przybyły elfy. W ciągu niespełna 40 lat, stworzyły silne państwo - Uthvan, z armią, miastami, oraz funkcjonującą gospodarką. Dokładnie w roku 300 odbyło się pierwsze Święto Słońca, które weszło do tradycji. Następne 50 lat, elfy wykorzystały kolonizując coraz więcej ziem na Langorze. W 351 roku, Kraddania, ludzkie państwo na Kardanie, zostało najechane przez demony. Elfy wysłały na pomoc ludziom flotę okrętów, pełną wojowników. Najazd udało się odeprzeć. Podczas Święta Słońca w roku 500, tajemniczy zabójca zamordował elfickiego króla Firina. To zdarzenie położyło się cieniem na elfach. Żałoba trwała cały rok. Niestety mordercy nie udało się znaleźć. W roku 795 Margnar Płomienny, były arcymag Bractwa Magów przybył na Langor w poszukiwaniu wiedzy magicznej. W roku 801 oficjalnie powstała neutralna Kraina Środkowa. Teraz jest rok 1256. Uthvanem włada Valmar, a państwo wspiera działania militarne przeciwko demonom.

Topografia Edytuj

Langor to leśna kraina, choć nie brak tam też sporych łańcuchów górskich. Na północy leży Uthvan, którego stolica, Sylaris, znajduje się na szczycie wodospadu Falidor. W centrum Langoru znajduje się fontanna Eldras, miejsce z którego według legendy wyłonił się Rakkon. Na południu znajduje się łańcuch gór Suilvass. Najdłuższą rzeką Langoru jest Re'gorna, a najwyższym szczytem góra Zorn, która znajduje się praktycznie w centrum łańcuchu górskiego Suilvass.

Miasta Langoru Edytuj

Uthvan: Edytuj

Sylaris

Sylaris na wodospadzie Falidor

  • Sylaris
  • Merdd
  • Yutun
  • Valandir
  • Palled
  • Iulmae

Arencar: Edytuj

  • Revalle
  • Tirin
  • Nortentur
  • Falamith

Kraina Środkowa: Edytuj

  • Wielkie Miasto Środka